Gentlemen Brothers

Gentlemen Brothers

Další pán na holení!

Redakce
KategorieMóda

Představte si prvorepublikové pánské holičství. Dokonale upravení holiči s přesností šermují perfektně naostřenou břitvou po mužské tváři, jejich nůžky kmitají ve zběsilém rytmu, přitom elegantně. Pánové v křeslech diskutují o situaci na burze, o výsledcích posledního tenisového turnaje a pochopitelně o ženách. Takhle nějak to vypadá v GENTLEMEN BROTHERS, holičství jako vystřiženém z dob, kdy se pánové za péči o svůj zevnějšek nestyděli zaplatit. Bratři Tomáš a Petr Kuckovi spolu s Petrovou partnerkou Šárkou Růžičkovou otevřeli svůj první pánský salón, chcete-li Barber Shop, před rokem a půl. Teď otvírají už pátou pobočku a mají pořád plno.

Holení nebývá zrovna populární činnost mužů. Co vedlo dva, promiňte mi to, kluky, aby si založili vlastní pánský salón?

Petr: Oba jsme už několik let chodili ke konkurenci, ale postupem času jsme zjišťovali, že to tam upadá. A tak jsme si řekli, že založíme vlastní Barber Shop. Začali jsme o tom přemýšlet před prázdninami roku 2014 a za pár měsíců jsme otevírali první holičství na pražských Vinohradech. Tehdy to byla jen jedna místnost a recepce, pak jsme otevřeli Barber Shop v Liberci, letos v únoru další pobočku v Praze na Karlově náměstí a nedávno jsme podepsali Brno.

To ale muselo znamenat nemalou investici…

Petr: To ano. Jsme mladí, potřebovali jsme založit. Takže jsme obcházeli banky, aby nám na to půjčily. Podařilo se, získali jsme dvoumilionovou půjčku do začátku. Stačilo to, protože jsme si hodně věcí uměli udělat sami vlastníma rukama.

Co vám na začátku nejvíce pomohlo?

Tomáš: Paradoxně asi ženy. Otvírali jsme totiž na podzim a ženy sem začaly chodit pro poukázky a dárky pro své muže, kteří se pak často stali našimi stálými zákazníky. Ten vzestup byl hodně rychlý. Začínali jsme ve čtyřech, dneska je nás pětačtyřicet a brzy nás bude ještě víc.

Petr: Nemáme to tak striktní jako některé jiné Barber Shopy, kde ženy nejsou příliš vítané. Ženy ale nestříháme.



Barber Shop ještě jistě není součást běžné slovní zásoby. Řekněte, čeho se pánové u vás dočkají?

Petr: Tak předně si sem chodí odpočinout, dají si skleničku prémiové whisky, prémiového rumu, mohou dát doutník. Není to jenom služba, ale i zážitek. Holíme výhradně břitvou a používáme metodu Hot Towel, to je napařováním horkým ručníkem.

Tomáš: Ta metoda vznikla v nejstarším holičství Truefitt & Hill? Je to dvě stě let stará firma a pořád existuje. Jsme od nich vyškolení, a tak jsme ji mohli převzít.

Šárka: Pánové si u nás mohou vybrat z několika programů - od tří set devadesáti do devatenácti set devadesáti korun. Ke každé službě dostanou výtečnou italskou kávu, sklenku prémiové whisky nebo rumu a lahev vody. A pak začne mistrovský koncert.

Říkáte, že jste chtěli být lepší než konkurence. Na čem si Gentelemen Brothers zakládají?

Petr: Na každém detailu. Ale samozřejmě to začíná u holičů. Naši holiči musí být chytří, musí být empatičtí a hlavně je to musí bavit. Naše holiče školí nejstarší holič v Česku, pan Zdráhal. Dneska je mu 83 let a on školí jenom naše holiče. Je z Blovic u Plzně, dodnes má svůj salon, kde holí a vtipné je, že holí asi za 35 korun. Říkal, že zdražil o pět korun a měl s tím starost.

Naši holiči musí být chytří, musí být empatičtí a hlavně je to musí bavit. Naše holiče školí nejstarší holič v Česku, pan Zdráhal.

V dámském kadeřnictví to bývá velká drbárna. Schválně, o čem se muži v holičství nejčastěji baví?

Petr: Hodně se tady probírá práce. Dokonce se tady uzavírají obchody. Je tu několik obrazovek, kde běží sport, ten se často komentuje. Jídlo je časté téma.

Tomáš: Ale samozřejmě, že i na ty ženy také dojde. Možná tomu nebudete věřit, ale tady se mluví slušně.

Kdy myslíte, že se vám investice do začátku podnikání vrátí?

Petr: No, to je otázka. Všechno, co vyděláme, zase vracíme zpátky. Otevíráme nové pobočky a potřebujeme stále lepší vybavení.

Šárka: Kdybychom neinvestovali, měli bychom do půl roku splaceno. Počítáme ale, že do tří let bychom celou investici měli pokrýt. Nechceme příliš mluvit o obratu, počítáme ho v milionech, ale máme pořád plno, to je pro nás důležité měřítko. Obsloužíme cca 2 600 mužů za měsíc, to je zhruba sto klientů denně na jedné pobočce.



Co bude s Gentlemen Brothers dál?

Tomáš: Jsme teprve na začátku. Chtěli bychom se značkou expandovat i do zahraničí. Rádi bychom se dostali do USA. Nebo ve Švýcarsku není vůbec nic, ani směrem na východ.

Šárka: Plus ještě budujeme tady kousek na Vinohradech kosmetický salon pro muže.

Myslíte, že muži chtějí chodit na kosmetiku?

Tomáš: Samozřejmě, ale nechtějí chodit do dámských kosmetických salónů, protože tam na ně koukají divně a je to tam bílo růžové.

Petr: Zjistili jsme od mužů, kteří chodí na holení, že mají zájem o kosmetiku, manikúru, pedikúru a masáže. To je pole neorané. I muži mají problémy s pletí, i oni řeší vrásky. Bude to ryze pánský kosmetický salón, kde se budou cítit dobře a kam se nebudou muset stydět zajít.

Jak jsou na tom podle vás Češi s péčí o sebe v porovnání s cizinci?

Tomáš: Cizinci se o sebe starají lépe než Češi, třeba pro Angličany nebo Holanďany je Barber Shop naprosto běžná věc. Ale já jsem optimista a myslím, že do deseti let to bude samozřejmost i tady.

Sleva 20%

Staň se členem věrnostního programu Centra Chodov a získej 20% slevu na všechny nezlevněné produkty v Nike Store

Více o obchodu

Sleva platí jen pro členy věrnostního programu. V případě, že jimi nejste, stáhněte si naši aplikaci.

Stáhnout aplikaci Přidat se online