Bez stálé pracovní doby

Bez stálé pracovní doby

Ina T. vypráví o tom, jaké to je být blogerkou na plný úvazek.

Aneta Štefánková
KategorieMóda

Ještě před 2,5 roky se Ina T. živila jako visual merchandiserka, tedy připravovala výlohy, styling figurín a vizuální styl obchodů. Do toho psala svůj Ina T. Blog a když jí začalo od různých firem chodit dost zajímavých, ale časově náročných nabídek ke spolupráci, rozhodla se věnovat blogování na plný úvazek.

Co se změnilo, když jsi odešla z práce a začala se blogováním živit?
Musela jsem se naučit stanovit si priority a detailně si plánovat svůj čas. Full time blogování vyžaduje jasný pracovní režim.

Se stálou pracovní dobou asi počítat nemůžeš...
Přesně tak, nic jako stálá pracovní doba u blogerky není, ale jde hlavně o to, jak si celou práci rozložíte. Zatím vidím jako nejnáročnější zařadit do diáře dny volna, protože mi vůči čtenářkám přijde nefér být offline a neodpovídat na jejich dotazy a komentáře.

Čím teď nejvíc žiješ?
Aktuálně je pro mě jako blogerku nejnáročnější období roku. Finišují poslední články s tipy na vánoční dárky, které jsou u čtenářek velmi oblíbené. A abych jim alespoň trochu poděkovala za celoroční přízeň, je na blogu aktuálně několik soutěží o šperky, kosmetiku a poukazy na nákup, a další ještě budou do Vánoc online. Taky v Centru Chodov dělám styling při nákupech a moc si užívám potkat se s čtenářkami naživo. Zároveň se koná velké množství večírků a v showroomech se už představují jarní kolekce. Jako blogerka musím vše skloubit, aby čtenářky nepřišly o zajímavé články.

Často se oblékáš do extravagantních modelů, což s sebou nese zvýšenost pozornost okolí. Kde bereš kuráž?
Pevně doufám, že mé čtenářky vědí, že se neliším jen extravagancí, ale hlavně celým přístupem k blogování. Odmítám 90% spoluprací, vybírám si jen kvalitní firmy, které naprosto odpovídají mému vkusu a za které jsem schopna dát ruku do ohně. Co se týče extravagance, nevnímám ji programově, ale spíš jako něco, co je mojí přirozeností.

Kde čerpáš inspiraci? Jak v oblékání, tak ve tvorbě obsahu na blog?
Inspirace naštěstí přichází zcela sama, což beru jako znamení, že dělám správnou práci.

Zaměřuješ se hodně na českou módu. Proč?
Před několika lety o české módní scéně blogerky nepsaly a mě to jako téma velmi scházelo. Nakonec jsem se rozhodla psát o našich návrhářích a studentech módních ateliérů sama. Máme velmi kvalitní módní designéry, kteří si zaslouží naši pozornost. A nechat si ušít originální model na tělo je zároveň skvělá investice.






Jako blogerka odhaluješ i kus svého soukromí. Za jakou hranici bys už nezašla?
Já jsem si svoji hranici stanovila hned od začátku. Moje rodina i partner jsou na blogu bez tváře, protože to není jejich práce a zaslouží si své soukromí. Taky na blog nedávám fotky celého našeho bytu, či fotky okolí, kde bydlíme. Obávám se, že si spousta mladých blogerek neuvědomuje množství informací, které na internet dává.

Blogeři jsou dnes celebritami. Jak zacházíš s odpovědností, kterou máš vůči svým čtenářkám? Přeci jen inspirovat se dá pozitivně i negativně.
Touto otázkou se intenzivně zabývám. Poslední dva roky na blogu nepíšu jen o módě, ale rozebírám i témata, o kterých se dle mého názoru mluví málo např. vlivu sociálních sítí na vnímání ženské krásy či tlak a očekávání společnosti na štíhlost žen. Chci aby moje stránka měla přesah a nebyla jen o pěkných fotkách z nákupů a přehlídek. Články s těmito tématy bývají velmi navštěvované a vzbuzují debaty, což mě velmi těší a hodlám v nich pokračovat.

V čem vidíš nedostatky české blogerské scény? Zaplacené, nepravdivé posty, účelové vedení blogu...
Nedostatky vidím hlavně v přejímání článků a videí, které se objevují v zahraničí. Blogersví či youtuberství není disciplína omezená kolonkami, každý si může vymyslet svůj směr, svoje zaměření článků a formu, kterou je bude podávat. Od počátku blogování jsem si všimla, že hodně lidí prostě jen převezme úspěšný formát a nesnaží se vymyslet něco nového. Jen u mála blogerů vidím osobitost a originalitu. Další věc je malá zodpovědnost vůči čtenářům. Především mladší blogerky a youtuberky, které mají fanoušky věkově mezi 11 a 16 lety, si musejí uvědomovat, jak ovlivnitelná a zranitelná je tato skupina. Velmi snadno přejímají názory a inspiraci. Proto jsem nedávno psala článek, kde jsem upozorňovala na nebezpečí negativního vlivu mladé youtuberky, která se chlubila, že jde na plastickou operaci prsou. Což dle mého názoru zároveň byla i reklama na danou kliniku. Tím, že ji sledují především děti, stává se rozhodně špatným vzorem.

A kdo je módní i životním vzorem pro tebe?
Vzor jsem nikdy neměla, ale existuje pár osobností, které mě baví svojí originalitou i životními postoji. Třeba britská herečka Tilda Swintonová či legendární Audrey Hepburnová.

Ina T. připravuje jako stylistka výběr toho nejlepšího z aktuálních módních kolekcí pro tištěný magazín Centra Chodov Unexpected Magazine. Pokud ho ještě nemáte a jste členem věrnostního programu, zastavte se pro něj v infostánku v nákupním centru. Jestliže členem nejste, stačí si stáhnout aplikaci Centrum Chodov a obsluha infostánku vám magazín též předá. Magazín seženete i ve vybraných kavárnách, kadeřnictvích a beauty salonech v centru Prahy.

Pokud chcete s bloggerkou Inou T. zajít v Centru Chodov na nákupy, objednejte se k ní přes jednoduchý formulář zde na webu. K dispozici je každé středeční odpoledne.


Sleva 20%

Staň se členem věrnostního programu Centra Chodov a získej 20% slevu na všechny nezlevněné produkty v Nike Store

Více o obchodu

Sleva platí jen pro členy věrnostního programu. V případě, že jimi nejste, stáhněte si naši aplikaci.

Stáhnout aplikaci Přidat se online