Petra Balvínová: Výhra 1 milion korun je závazek

Petra Balvínová: Výhra 1 milion korun je závazek

Kolekce se musí prodávat!

Redakce
KategorieMóda

Padla poslední klapka druhého natáčecího dne The Way, soutěžící si blahopřejí k úspěchu a porota ještě vášnivě diskutuje. Prosíme Petru Balvínovou, hostující porotkyní, o chvilku na rozhovor. Souhlasí. Usedáme s Petrou, která tvoří pod značkou TIQE, ke kávě a ptáme se, co by jako respektovaná módní návrhářka a výrazná tvář pražských fashion weeků poradila soutěžícím. Sama totiž na své cestě za úspěchem musela první butik v centru Prahy zavřít a jak sama dnes říká, návrhář potřebuje nejen vizi, ale i dobrý byznys plán.

Co vás přesvědčilo k účasti v projektu THE WAY?

Líbil se mi nápad podpořit jednoho návrháře v prodejnosti jeho kolekce a dát mu možnost svou práci uplatnit v ready-to-wear.

Je něco, co jste se snažila jako porotkyně předat soutěžícím?

Chtěla jsem, aby si uvědomili, že výhra je i závazek. Když se investor rozhodne investovat do módní kolekce a odborníci některou z prezentovaných kolekcí nakonec vyberou, předpokládá se, že v první řadě by kolekce měla aspoň z části investici do propagace a výroby vrátit. Od prvního náčrtu a moodboardu by návrhář měl myslet právě na prodejnost dané kolekce. Zvláště pak, pokud bude prodávaná v nákupním centru.


K čemu jste dnes byla nejkritičtější?

Jsem porotkyní v části, kdy se prezentují moodboardy, a v této fázi je těžké soudit, jaká bude ve skutečnosti ta či ona kolekce. Přijde mi, že v některých případech to je spíš ze školy naučená pohádka, jak představit moodboard, aniž by si uvědomili, že pokud by se jejich prezentace zúčastnil investor, asi by jej nepřesvědčili. Postrádám fakta, která dělají byznys. Záruky, že se kolekce bude líbit. Nemyslím si, že by každý ze soutěžících dokázal svoji kolekci obhájit před investorem a realitou módního byznysu.

Jak jste svou značku TIQE dostávala do povědomí široké veřejnosti?

Značka TIQE je na trhu už 11 let a netuším, jak velké je dnes povědomí o naší značce. Myslím, že ji spíš vnímá určitý okruh lidí zajímajících se o módu.

Kdybyste měla napravit ve své kariéře jednu jedinou chybu, která by to byla?

Mám ráda chyby, člověka učí. Pro mne byly chyby na začátku velmi zásadní a jsem za ně vděčná. Když jsem s TIQE začínala, představovala jsem si naivně, že udělám kolekci, všichni si sednou na zadek a začnou nás ihned kupovat.

Po roce, kdy jsem dotovala ateliér i obchod v centru, jsem si musela přiznat, že jsem na nule s penězi. Právě to, že jsem spadla až na dno, mne probudilo a já se rozhodla, že to nevzdám a že ke všemu budu přistupovat s pokorou a pomalu. Zavřela jsem obchod, dala jen pár věcí na komisi do několika butiků, postupně jsme začali díky tomu prodávat více a já se přihlásila na soutěže, aby značka byla více vidět. Dá se říci, že za 3 roky už jsme byli soběstační, opět jsem otevřela v centru obchod i s ateliérem a jsme tam dodnes.

Co přejete a poradíte vítězi THE WAY?

Všichni soutěžící jsou ve svém oboru úžasní, kreativní a velmi inspirující lidé, a tak je vlastně jedno, který z nich vyhraje. Důležité je, že do toho šli, protože i cesta soutěží je pro ně velmi přínosná. Těším se na výsledek a určitě si jeden kousek z vítězné kolekce pořídím.

Petra Balvínová tvoří od roku 2006 pod značkou TIQE, charakteristickou kvalitními materiály, neotřelými střihy a především zajímavou hrou barev a linií, které se doplňují i napříč kolekcemi. Při tvorbě Petra preferuje přírodní materiály, jako je hedvábí, vlna, bavlna a kůže.

Sleva 20%

Staň se členem věrnostního programu Centra Chodov a získej 20% slevu na všechny nezlevněné produkty v Nike Store

Více o obchodu

Sleva platí jen pro členy věrnostního programu. V případě, že jimi nejste, stáhněte si naši aplikaci.

Stáhnout aplikaci Přidat se online