Manufaktura

Kosmetické bohatství českých zahrad

Manufaktura

09. 06. 2017 Redakce Inspirace

První ročník The Way, reality show za udržitelnou módu, přichází s tématem „dědictví/odkaz“ a je pouze na soutěžících, jak téma zpracují. Ruku v ruce módě jde rovněž kosmetika, u které jsme pevně přesvědčeni, že musí být etická, tedy netestovaná na zvířatech, zakládat si na tradičních přírodních recepturách a snažit se rovněž o recyklovatelnost svých obalů. Pokud výrobky ještě odkazují na tradiční řemeslnou výrobu a čerpají bylinky z českých zahrad, nelze se nepropojit. Jedním z partnerů The Way je tak česká značka kosmetiky Manufaktura. A pokud jste nevěděli, co za poklady v sobě ukrývá, čtěte dále.

MANUFAKTURA je značkou originální české kosmetiky, kterou vyvíjí, vyrábí a v síti 50 značkových obchodů prodává Český národní podnik, s. r. o. . Jedná se o 100% českou společnost, která sídlí u Vltavy, vyrábí v Čechách, inspiruje se českou tradicí, historií a přírodou a spolupracuje především s českými dodavateli. Její působnost zasahuje i Slovensko. Společnost provozuje dva koncepty obchodů. Značkové obchody MANUFAKTURA Vaše domácí lázně s kosmetikou a koupelnovými doplňky naleznete v obchodních centrech po celé České republice a na Slovensku. S obchody MANUFAKTURA Original Czech Tradition, které navíc prodávají tradiční česká lidová řemesla a dřevěné hračky, se setkáte v historickém centru Prahy a na Letišti Václava Havla. Portfolio obchodních aktivit doplňují i dva moderní e-shopy.

Pro českou značku Manufaktura je důležitá:

”ÚCTA K TRADICÍM”

Historie značky se začala psát v roce 1991 budováním maloobchodní sítě originálních obchodů s českými lidovými řemesly a dřevěnými hračkami v krásném prostředí historických domů v centru staré Prahy. Tradiční česká lidová řemesla byla a stále jsou historicky první a podstatnou součástí sortimentu obchodů MANUFAKTURA Original Czech Tradition. Postupně se podařilo sdružit přes 250 drobných řemeslníků, bývalých mistrů lidové tvorby, Nositelů tradice a menších českých firem. Vznikla tak ojedinělá platforma pro prezentaci českých, moravských a slovenských tradičních řemesel, a to i v celo-evropském měřítku. Díky zajištění pravidelného odbytu a spoluprací při vývoji, designu a ochraně produktů byly vytvořené podmínky pro udržení řady zanikající řemesel. Od samotného počátku byly součástí sortimentu tradiční české hračky, vyráběné předními českými výrobci z typicky českých dřev s vysokým podílem ruční práce.

Česká tradice inspirovala také vznik kosmetického projektu, který navázal na dávnou historickou výrobu glycerinových mýdel v bývalé pražské Kadlecově mýdlárně - významného prvorepublikového výrobce mýdla. Inspirací pro receptury výrobků byly a jsou mimo jiné osvědčené rady našich babiček, které si myly vlasy pivem, vkládaly pod polštář sáček s levandulí pro dobré spaní, využívaly oves k péči o pleť apod. Staré časy jsou vzorem pro design obchodů MANUFAKTURA. Obchody jsou koncipovány tak, aby návštěva každého z nich působila jako milé pohlazení a evokovala nostalgickou atmosféru dob dávno minulých.

”HEZKY & ČESKY”

MANUFAKTURA je 100% česká značka, sídlí a vyrábí v Čechách, obchoduje s českými výrobky, vyvíjí, vyrábí a prodává českou kosmetiku. Spolupracuje především s českými dodavateli. České výrobce zásadně upřednostňuje také pro výrobu originálních doplňků pro relaxaci a domácí pohodu, které jsou důležitou součástí kosmetického konceptu. Tradiční český porcelán, české přírodní svíčky, poctivé sirupy z Jizerských hor, interiérové dekorace z pražské keramické dílny a další doplňky dotváří atmosféru domácích lázní.

„Česká příroda je pro nás inspirací pro jedinečné ingredience v naší kosmetice. V recepturách našich výrobků najdete cenné výtažky z bylin a ovoce, typických pro české louky, zahrady a sady – z chmelu, vinné révy, meruněk, slunečnice, ovsa, máty, meduňky, kopřivy a mnoha dalších…“

Výjimečná pozornost je věnována designu. Typická je úzká spolupráce s předními grafiky a výtvarníky. Při tvorbě obalů se využívají nejmodernější tiskové technologie a náročné efekty. Zákazníci mnohdy nakupují očima a produkty jsou pro ně díky originálnímu designu atraktivní, a stávají se tak oblíbenou součástí koupelen i žádaným dárkem.

”S DŮRAZEM NA VZTAHY A EMOCE”

VZTAHY… Pro MANUFAKTURA vždy byly a jsou mimořádně důležité mezilidské vztahy – se zaměstnanci, zákazníky, dodavateli i dalšími obchodními partnery. V českých podmínkách jsou zcela výjimečné. Společnost zásadně nejedná z pozice síly, ale upřednostňuje kvalitní a přátelské vztahy, založené na slušnosti, ohleduplnosti a oboustranné prospěšnosti. Zákazníci či obchodní partneři často deklarují, že je z produktů a obchodů MANUFAKTURA cítit srdce a nadšení. Celý koncept je společné dílo, které mohlo vzniknout jen díky obrovské euforii, kreativitě, odvaze, důsledném trvání na kvalitě a přátelským vztahům. I přes rozšiřování prodejní sítě a zvyšování množství produktů se společnosti, která stojí za značkou MANUFAKTURA, daří být stále firmou s rodinnou atmosférou, ve které se všichni dobře znají, rádi potkávají a do které ráno rádi přichází.

Vztahy mezi zaměstnanci… Majitelé firmy vždy vnímali tým zapálených kolegyň a kolegů jako skutečné bohatství, kterého si váží, a snaží se o něj náležitě pečovat. Známkou toho, že se v této oblasti daří, je skutečnost, že fluktuace zejména na manažerských pozicích v MANUFAKTUŘE téměř neexistuje a patnácti i víceleté úvazky nejsou výjimkou. Velká část klíčových manažerů MANUFAKTURY vyšla z postu prodejních asistentek. Pro majitele se tak jednou z nejlepších investic stalo vytváření příjemného pracovního prostředí a přátelských podmínek pro práci.

”TAK TROCHU JINAK”

MANUFAKTURA se snaží být jiná, nápaditá, originální. Odlišuje se už od samého počátku, kdy v éře veliké popularity plastových a barevných hraček tvrdošíjně trvala na jednoduchých, dřevěných a nebarvených. Do kosmetických receptur vnáší nové ingredience – pivo, vřídelní sůl… Obaly vychází ze starých lékárenských lahviček, po kterých pátrá ve starých anticích. Pravidelně překvapuje zákazníky limitovanými edicemi, inspirovanými českou přírodou či gastronomií. Tyto edice jsou vždy netrpělivě očekávány stálými zákazníky.

Od počátku má MANUFAKTURA realistický pohled na „slevovou politiku“. Nespolupracuje se slevovými portály a slevy poskytuje jen výjimečně. Přízeň zákazníků si MANUFAKTURA udržuje především díky kvalitě produktů a stálému inovátorství.

Kvalita je opravdu na prvním místě. MANUFAKTURA si může dovolit používat prvotřídní ingredience, a dávkovat je do kosmetiky v množství, které má skutečný efekt. Vedení společnosti zásadně odmítá nabídky na levnou výrobu své kosmetiky v Asii.

”VŽDY O KROK NAPŘED”

Dlouhodobě se značce MANUFAKTURA daří být „o krok napřed“. Jako jeden z největších kosmetologických trendů je momentálně vnímána péče o tělo a ducha (lázeňství, relaxace a boj proti každodennímu stresu, ochrana dobré nálady...). Na tento trend reagovali tvůrci konceptu již dávno a celý kosmetický koncept je mnoho let sjednocen myšlenkou domácích lázní, vycházejících ze světoznámé české lázeňské tradice a reagující na novodobou uspěchanou dobu, ve které často chybí klid, pohoda a odpočinek. Příjemný rituál se zapálenou svíčkou, vonnou lázní, osvěžující sprchou, masáží či jiným hýčkáním alespoň na chvíli pomůže odpoutat se od denních problémů a na chvilku si odpočinout.

V kosmetických recepturách od počátku využívá MANUFAKTURA suroviny a trendy, které jsou nyní aktuální. Inovativně využívá suroviny dříve známé z jiných oblastí (gastronomie) = pivo, víno. Dlouhodobě upřednostňuje dnes tolik populární rostlinné oleje před ropnými, nepoužívá parabeny. Kosmetika MANUFAKTURA obsahuje zpravidla 97-99,5% přírodních látek. Na trh byly uvedeny také extra šetrné řady bez obsahu sulfátů, alergenů a barviv…

Zajímavostí je, že MANUFAKTURA jako první uvedla na trh ucelenou řadu pivní kosmetiky založenou na obsahu pravého českého piva, výtažků z chmele či pivovarských kvasnic. Pivní šampon je dodnes její ikonický a nejprodávanější produkt.

Manufaktura byla první značkou v Čechách, která získala jediný mezinárodně uznávaný certifikát o netestování na zvířatech Human Cosmetics Standard. Nevyužívá živočišné produkty (s výjimkou včelího vosku a lanolinu z ovčí vlny) a odmítá obchodní kontrakty v Číně, protože by musela svolit s otestováním produktů na zvířatech.

„O krok napřed“ se daří být MANUFAKTUŘE také v oblasti designu obchodů, kde je momentálně možné vycítit trend ve snaze o odlišení jednotlivých značkových obchodů v rámci jedné sítě. Tím, že podstatnou část interiérů tvoří autentické prvky ze starých antiků – liší se každý její obchod. Pro samotné tvůrce je vždy malým překvapením, jak nový obchod dopadne. Záleží totiž vždy na tom, jaký historizující nábytek a dekorace se podaří aktuálně zajistit.

Od samého počátku jsou pro celý koncept mimořádně důležité emoce, které z produktů a prodejen dýchají a které jsou současným „zaklínadlem“ marketingu.

Společnost minimalizuje množství obalů a příbalových letáků, používá papírové tašky a sáčky, nakupuje maximum obalů a surovin v Čechách. Výroba je šetrná k životnímu prostředí a jedná v duchu odpovědnosti.

Stejně zodpovědně k lidské práci i životnímu prostředí přistupují další partneři soutěže The Way – Mercedes-Benz, premiové lifestyle pivo Aurosa, výrobce klobouků Tonak, prémiová značka šampaňského Veuve-Cliquot, BIO dekorativní kosmetika Zuii a Par Excellence textilie. Partnerem soutěže je rovněž Vnitroblock, kde se jednotlivé díly natáčejí.